CAUSE I'M MR. BRIGHTSIDE

Idag har det varit en dag som inte funnits på länge, det vill säga en solig dag. Synd bara att gud bestämde sig att det skulle blåsa något så förfärligt när han äntligen gav oss lite sol. Efter skolan har jag umgåtts med min familj, mysigt. Vi bestämde oss för att köra ut till mormor och morfar och överraska dom med vårt sällskap, hela maxis utbud på kondisbitar samt en blomma. Köpte även två böcker på bokrean på maxi, for your information! Var även ute med Sture en liten stund precis när jag kommit hem.

Igår var det skola och sedan drog jag till Billesholm/Södra Vram, närmare bestämt hem till Melinda där jag sedan red på Shadde som är Melindas häst, haha skoj! Innan jag fick rida var jag tvungen att mocka till hästen (Melinda tvingade mig och det gick absolut inte bra, blev hånad och filmad haha) och vi fick även sällskap av Hanna, Mels granne som också är min vän sen en tid tillbaka hehe. Vid niotiden kom mami och hämtade mig, kom hem, min syster fixade mina naglar och sen däckade jag.

I förrigår hade vi Foto för första gången i skolan. Det verkade skoj och läraren var mer chill än jag trodde hon skulle vara. Vi fick rösta ut 10 stycken teman som vi själva valt som vi sedan ska fotografera med vars en analog systemkamera (vilket innebär att vi ska framkalla bilderna sen i ett mörkerrum). Vi fick även lära oss lite om kameran samt fotorättigheter och lite andra nödvändiga saker. Trevlans. Vi slutade som varje måndag väldigt sent så när jag kom hem tog jag mig en powernap och sedan var jag ute med Sture samt Almir, också väldigt trevlans.

Imorgon hoppas jag gud är snäll igen och ger oss lika fint väder som idag! Om jag kommer i den gruppen som ska fotografera analogt i morgon så ska vi ut och fotografera våra tio teman. På eftermiddagen är det bara film som gäller. På Svenskan ska vi kolla klart på Oliver Twist och på engelskan ska vi se klart på About a Boy. Rätt chill!

Nu ska jag ta mig en väldigt snabb dusch, läsa antingen bok ett eller två för att sedan sova så jag är pigg i morgon. Puss



Bok1-Andreas Carlssons (från idoljuryn) självbiografi! Alla säger att den är bra, så jag får väl lita på alla.
Bok2-Boken om vad som hände i skräckens hus, Österrike, hos Josef Fritzl. Ni har väl säkert inte missat honom i alla tidningarna för han gömde sin dotter i deras källare, samt våldtog henne ett par tusentals gånger och lät henne föda hans barn. Har en del roliga skämt om Josef Fritzl, men dom kan vi ta någon annan gång, haha :D

Här är en bild på den analoga systemkameran

Idag hade Louise och Emilio armbrytning. Emilio sa att han inte tog i någonting alls. Då frågade jag varför han skakade om han inte tog i. Till sitt försvar sa Emilio: Jag fryser. Det var dagens skratt!

Här njuter Emelie samt Jack av solen. Om ni vill veta så jag och Jack gått på samma dagis, och vi var bra kompisar kommer jag ihåg (just för att jag har så jävla bra minne från saker som hände för 100 år sedan, dock inte vad som hände för fem minuter sen) Iallafall så måste jag ha gjort ett jävla dåligt intryck på Jack då han inte kommer i håg mig. Fan.

Uttern är bakvänd och njuter inte utav solen, utan av snön som förhoppningsvis försvinner snart.

En väldigt o-charmig bild på mig när jag njuter av dagens sol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0